ΧΟΝΟΛΟΥΛΟΥ, Χαβάη — Το Mobility Guardian 2023, η κορυφαία εκπαιδευτική άσκηση της Πολεμικής Αεροπορίας για τους στόλους αερομεταφοράς και εναέριου ανεφοδιασμού, ξεκινά στον Ειρηνικό αυτή την εβδομάδα, με γνώμονα την πιθανή σύγκρουση με την Κίνα.
Τώρα πάνω του τέταρτη επανάληψη, το φετινό Mobility Guardian είναι το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα με περίπου 3.000 αεροπόρους των ΗΠΑ και των συμμάχων και 70 αεροπλάνα φορτίου και τάνκερ. Είναι η πρώτη φορά που η Air Mobility Command φέρνει τη διετή διοργάνωσή της στο εξωτερικό.
Η άσκηση στοχεύει να αποδείξει πόσο ομαλά η Πολεμική Αεροπορία μπορεί να αποστείλει προσωπικό και φορτίο στον Ειρηνικό σε περίπτωση κρίσης και πόσο εύκολα συνεργάζονται τα αμερικανικά στρατεύματα με τους εταίρους τους στην περιοχή. Επίσης μέρος της εκδήλωσης είναι οι σύμμαχοι της Αμερικής στον συνασπισμό ανταλλαγής πληροφοριών «Five Eyes» — Αυστραλία, Καναδάς, Νέα Ζηλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο — συν τη Γαλλία και την Ιαπωνία.
«Ιστορικά, έχουμε συνηθίσει να εστιάζουμε [U.S. Central Command]», είπε ο υπεύθυνος σχεδιασμού ασκήσεων, αντισυνταγματάρχης Τζέικ Πάρκερ. «Αυτό είναι εντελώς διαφορετικό [region] που έχει τελείως διαφορετική εστίαση. Αλλάζει πραγματικά τον τρόπο που σκεφτόμαστε μέσα από τις τακτικές, τις τεχνικές και τις διαδικασίες μας».
Νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, πληρώματα αεροσκαφών και προσωπικό υποστήριξης από όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησαν τα ταξίδια τους προς τις αμερικανικές και συμμαχικές βάσεις στη Χαβάη, το Γκουάμ, την Αυστραλία και την Ιαπωνία, όπου θα χρησιμεύσουν ως η ραχοκοκαλιά πολλών άλλων στρατιωτικών ασκήσεων σε όλη την περιοχή μέχρι τον Ιούλιο. 21.
Το Mobility Guardian είναι σε μεγάλο βαθμό μη σενάριο επίτηδες, είπε ο Parker. Αυτό αναγκάζει τα στρατεύματα να σκέφτονται στα πόδια τους για να περιηγηθούν στον απέραντο Ειρηνικό, να δημιουργήσουν υπηρεσίες επικοινωνίας και άλλες υπηρεσίες υποστήριξης σε περιοχές που δεν έχουν επισκεφτεί ποτέ και να κινούνται με τις γροθιές όταν τα πράγματα δεν πάνε σύμφωνα με το σχέδιο.
Τα υλικοτεχνικά εμπόδια δοκιμάζουν ήδη αυτήν την ευελιξία.
Ένα πλήρωμα σχεδόν 50 αεροπόρων αναχώρησε από την Κοινή Βάση Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας, μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης, αφού ο καιρός καθυστέρησε την αναχώρησή του C-5 Galaxy για πολλές ώρες. Στη συνέχεια, η ομάδα οδηγήθηκε στη Χονολουλού, όταν το πλήρωμα που ήταν προγραμματισμένο να τις μεταφέρει με πλοίο στο Γκουάμ δεν έφτασε στην Κοινή Βάση Περλ Χάρμπορ-Χίκαμ στην ώρα της.
Μόλις τα αεροσκάφη φτάσουν στους τελικούς προορισμούς τους, οι αεροπόροι σχεδιάζουν να εργαστούν από γυμνές σκηνές και ρυμουλκούμενα όπως αυτά που έχουν στηθεί στην άκρη της αεροπορικής βάσης Άντερσεν, στο Γκουάμ.
Οι αεροπόροι με έδρα το Τσάρλεστον που κατευθύνονται προς το Γκουάμ θα ενεργούν ως αναπτυγμένο προσωπικό πτέρυγας, παίρνοντας τον έλεγχο του αεροδρομίου από μια ομάδα αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης που βρίσκεται ήδη στο έδαφος για να δημιουργήσει ένα διοικητήριο που μπορεί να κατευθύνει δυνάμεις σε όλη την περιοχή για αεροϊατρικές εκκενώσεις, έρευνα και διάσωση αποστολές και αεροπορικές ρίψεις.
Το Mobility Guardian δίνει επίσης στους αεροπόρους την ευκαιρία να δοκιμάσουν μυριάδες άλλες πρωτοβουλίες, από νέες ομάδες που μπορούν να βοηθήσουν στη διασφάλιση της συνέχειας των επικοινωνιών, έως εφαρμογές εντολών και ελέγχου, έως μελέτη ύπνου σε πραγματικό χρόνο.
Οι αεροπόροι που συμμετείχαν είπαν στους Air Force Times ότι είναι περίεργοι να δουν πώς ιδέες όπως το νέο μοντέλο ανάπτυξης της υπηρεσίας, γνωστό ως AFFORGEN, παίζονται στον πραγματικό κόσμο.
“Υποτίθεται ότι θα πάμε με γεννήτριες και τίποτα, και θα δημιουργήσουμε τις αρχικές επικοινωνίες,” Master Sgt. Ο Justin Braden, ειδικός επικοινωνιών μάχης, είπε σε ένα C-17 Globemaster III στο Τσάρλεστον. «Θα κάνουμε περισσότερα από αυτά που υποτίθεται ότι πρέπει να κάνουμε… όταν πηγαίνετε στην ανάπτυξη. Θέλω περισσότερες τέτοιες ευκαιρίες».
Οι ηγέτες τόνισαν ότι δεν περιμένουν την τελειότητα και προτρέπουν τους αεροπόρους να εγείρουν τυχόν ζητήματα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την Πολεμική Αεροπορία να βελτιωθεί μετά την ολοκλήρωση της άσκησης.
Διασκεδάστε, είπαν, και δείξτε στον κόσμο τι μπορεί να κάνει η Πολεμική Αεροπορία.
«Χρειάζομαι το καλύτερο και το πιο έξυπνο», είπε στους αεροπόρους ο διοικητής της 16ης Μοίρας Αεροπορίας, Αντισυνταγματάρχης Νικόλ Στένσταντ, σε μια ενημέρωση πριν από την ανάπτυξη στο Τσάρλεστον τη Δευτέρα. «Χρειάζομαι να βάλεις το καλύτερο πόδι σου μπροστά».
Η Rachel Cohen εντάχθηκε στους Air Force Times ως ανώτερη ρεπόρτερ τον Μάρτιο του 2021. Η δουλειά της έχει εμφανιστεί στο Air Force Magazine, Inside Defense, Inside Health Policy, Frederick News-Post (Md.), Washington Post και άλλα.