ΟΥΑΣΙΝΓΚΤΟΝ — Το Textron’s Bell μπορεί να προχωρήσει στην κατασκευή του Future Long-Range Assault Aircraft, της μεγαλύτερης προμήθειας ελικοπτέρων του Στρατού τα τελευταία 40 χρόνια, αφού το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης απέρριψε τη διαμαρτυρία ενός ανταγωνιστή.
Η Sikorsky της Lockheed Martin υπέβαλε διαμαρτυρία στα τέλη του περασμένου έτους. Η Boeing, ο συμπαίκτης του Sikorsky, υπέβαλε επίσης ένσταση.
«Αρνούμενος τη διαμαρτυρία, ο GAO κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο στρατός αξιολόγησε εύλογα την πρόταση του Sikorsky ως τεχνικά απαράδεκτη επειδή ο Sikorsky απέτυχε να παράσχει το επίπεδο αρχιτεκτονικής λεπτομέρειας που απαιτούσε η [request for proposal]», αναφέρεται σε δήλωση της 6ης Απριλίου από το γραφείο. “Το GAO αρνήθηκε επίσης τους διάφορους ισχυρισμούς του Sikorsky σχετικά με την αποδοχή της πρότασης του Bell, συμπεριλαμβανομένου του ισχυρισμού ότι η αξιολόγηση του οργανισμού παραβίαζε τους όρους της πρόσκλησης ή τον ισχύοντα νόμο ή κανονισμό περί προμηθειών.”
Ο διαγωνισμός FLRAA παρουσίασε το V-280 Valor της Bell’s head-to-head, ένα αεροσκάφος tiltrotor με Sikorsky και Defiant X της Boeing, το οποίο διαθέτει ομοαξονικά πτερύγια ρότορα. Και τα δύο αεροσκάφη σχεδιάστηκαν για να χωρούν στο ίδιο αποτύπωμα με ένα Black Hawk.
ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ
Η συμφωνία για το ελικόπτερο επόμενης γενιάς ανέρχεται σε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια και πρόκειται να αντικαταστήσει περίπου 2.000 ελικόπτερα κοινής ωφέλειας Black Hawk. Το FLRAA δεν θα χρησιμεύσει ως αντικαταστάτης 1-προς-1 για τα υπάρχοντα αεροσκάφη, αλλά θα αναλάβει τους ρόλους του Black Hawk – για πολύ καιρό το άλογο του Στρατού για τη μεταφορά στρατευμάτων προς και γύρω από το πεδίο της μάχης – γύρω στο 2030.
«Παραμένουμε πεπεισμένοι ότι η ομάδα της Lockheed Martin Sikorsky και της Boeing υπέβαλαν την πιο ικανή, προσιτή και χαμηλότερης επικινδυνότητας λύση μελλοντικών αεροσκαφών επίθεσης μεγάλης εμβέλειας», ανέφερε η Lockheed σε δήλωση. «Θα αναθεωρήσουμε την απόφαση του GAO και θα καθορίσουμε τα επόμενα βήματά μας».
Το στάδιο ανάπτυξης μηχανικής και κατασκευής καθώς και η φάση παραγωγής χαμηλού ποσοστού θα μπορούσαν να αξίζουν περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικά. Εάν ο στρατός αγοράσει ολόκληρο το συμπλήρωμα αεροσκαφών καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του στόλου, το πρόγραμμα θα μπορούσε να είναι αξίας περίπου 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των πιθανών ξένων στρατιωτικών πωλήσεων, δήλωσε ο εκτελεστικός αξιωματικός του προγράμματος για την αεροπορία, υποστράτηγος Rob Barrie, κατά τη διάρκεια ενός Δεκεμβρίου. 5 στρογγυλή τράπεζα μέσων ενημέρωσης μετά την επιλογή του Bell από τον Στρατό.
Αξιωματούχοι του στρατού είπαν ότι η υπηρεσία προσπάθησε να καταστήσει απαράβατη την απόφαση του προγράμματος FLRAA. Ωστόσο, ο αρχηγός απόκτησης του στρατού Νταγκ Μπους είπε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης της 5ης Δεκεμβρίου ότι η υπηρεσία «αναμενόταν [a protest] δυνητικά συμβαίνει και [has] το αντιμετώπισε στα χρονοδιαγράμματά μας».
Πριν από την απόφαση, ο Byron Callan, της Capital Alpha Partners, είπε σε μια έκθεση της 4ης Απριλίου ότι εκτίμησε μια πιθανότητα 25% να ανατραπεί το βραβείο και πίστευε ότι δεν ήταν πιθανή μια επιτυχημένη πρόκληση, «παρά τη διαμαρτυρία της Team Defiant (Lockheed Martin/Boeing) ότι τα στοιχεία της αξιολόγησης του Στρατού για τις ανταγωνιστικές προσφορές ήταν υποκειμενικά».
Οι εκτιμήσεις του κόστους διατήρησης «θα μπορούσαν να είναι ένα πιθανό σημείο τριβής στον τρόπο με τον οποίο ο GAO έβλεπε την αξιολόγηση του Στρατού», πρόσθεσε ο Callan.
Υπήρξε σταθερή υποστήριξη από το Κογκρέσο για το πρόγραμμα FLRAA.
Η Jen Judson είναι μια βραβευμένη δημοσιογράφος που καλύπτει τον πόλεμο της ξηράς για το Defense News. Έχει επίσης εργαστεί για το Politico και το Inside Defense. Κατέχει μεταπτυχιακό στη δημοσιογραφία από το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης και πτυχίο Bachelor of Arts από το Kenyon College.