Οι ηγέτες του εμπορίου προτρέπουν τις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να συμμετάσχουν στις στρατιωτικές προσπάθειες της Ερυθράς Θάλασσας

Ένα πλοίο διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ προς την Ερυθρά Θάλασσα στις 10 Ιανουαρίου 2024 στην Ισμαηλία της Αιγύπτου.

Sayed Hassan | Getty Images

Εμπορικές ενώσεις που εκπροσωπούν τομείς σε ολόκληρη την παγκόσμια οικονομία συμμετείχαν σε μια ανοιχτή επιστολή καλώντας περισσότερες κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να συμμετάσχουν στις προσπάθειες για την ασφάλεια στη θάλασσα στην Ερυθρά Θάλασσα.

Το γράμμαπου αποκτήθηκε αποκλειστικά από το CNBC, υπογράφηκε από πολλούς από τους κορυφαίους εμπορικούς ομίλους στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της American Apparel and Footwear Association και της National Retail Federation.

Επί του παρόντος, η Επιχείρηση Prosperity Guardian υπό την ηγεσία των ΗΠΑ είναι η κύρια στρατιωτική αμυντική προσπάθεια που προστατεύει τα εμπορικά πλοία που έχουν δεχθεί επίθεση από αντάρτες Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα. Η πολυεθνική πρωτοβουλία ασφάλειας έχει τουλάχιστον 23 συμμετέχουσες χώρες μέχρι σήμερα, αλλά η ανοιχτή επιστολή καλεί περισσότερα έθνη να διαδραματίσουν ρόλο στην προστασία της ναυτιλίας.

«Ως εκπρόσωποι οργανισμών των οποίων τα μέλη εξαρτώνται από ασφαλείς θαλάσσιες ακτοπλοϊκές διαδρομές, καλούμε επειγόντως τις χώρες να ενταχθούν, να υποστηρίξουν ή να ευθυγραμμιστούν με την αποστολή να υποστηρίξουν το ασφαλές και ασφαλές θαλάσσιο εμπόριο στην Ερυθρά Θάλασσα», αναφέρει η επιστολή.

Η επιστολή των εμπορικών ομάδων έρχεται σε μια στιγμή που ο έλεγχος των στρατιωτικών προσπαθειών στην Ερυθρά Θάλασσα αυξάνεται εντός χωρών που έχουν αναλάβει ηγετικό ρόλο, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ

Γερουσιαστές στην Επιτροπή Εξωτερικών Σχέσεων, καθώς και εκπρόσωποι της Βουλής, αμφισβήτησαν πρόσφατα τη μονομερή εξουσιοδότηση της κυβέρνησης Μπάιντεν για δράση του Πολεμικού Ναυτικού στην Ερυθρά Θάλασσα που μπορεί να είναι για λογαριασμό πλοίων με ξένη σημαία. Η Γαλλία είναι ένα από τα έθνη που αντιμετωπίζουν πρόσφατα πολιτικές πιέσεις και κάνουν μια αλλαγή για να δώσουν προτεραιότητα στην προστασία των πλοίων με εσωτερική σημαία. Οι πολιτικές ανησυχίες στις ΗΠΑ αυξήθηκαν την περασμένη εβδομάδα μετά τον θάνατο πέντε Αμερικανών στρατιωτικών που υπηρετούσαν στην περιοχή.

Διαβάστε  27η Ιανουαρίου: Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος

Παρά την πολιτική πίεση, η ροή του παγκόσμιου εμπορίου εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη χρήση ξένων πλοίων. Τα στοιχεία εισαγωγών και εξαγωγών των ΗΠΑ, ειδικότερα, δείχνουν ότι το μεγαλύτερο μέρος του εμπορίου της χώρας γίνεται σε πλοία με ξένη σημαία, με λιγότερο από το 3% του εμπορίου να μεταφέρεται από πλοία των ΗΠΑ, σύμφωνα με την MDS Transmodal.

Η εμπορική πραγματικότητα ευθυγραμμίζεται επίσης με τη μακροχρόνια πολιτική των Ηνωμένων Πολιτειών που υποστηρίζει την ελευθερία ναυσιπλοΐας για όλα τα έθνη ως αρχή. Σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, η ελευθερία ναυσιπλοΐας ορίζεται ως η «ελευθερία κυκλοφορίας των πλοίων, η ελευθερία εισόδου σε λιμάνια και χρήσης εγκαταστάσεων και αποβάθρων, φόρτωσης και εκφόρτωσης εμπορευμάτων και μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών».

«Είναι επιτακτική ανάγκη οι χώρες που δεν έχουν ακόμη ενταχθεί ή δεν έχουν ευθυγραμμιστεί με αυτή τη ζωτική αποστολή να το πράξουν αμέσως», αναφέρει η επιστολή. «Η ευρεία συμμετοχή και συνεργασία μεταξύ των εθνών είναι ουσιαστικής σημασίας για να σηματοδοτηθεί η σημασία της ελεύθερης και δίκαιης μεταχείρισης στα διεθνή ύδατα».

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της American Apparel and Footwear Association Steve Lamar δήλωσε σε δήλωση που συνόδευε την επιστολή ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να ενωθούν γύρω από «μια προσέγγιση μηδενικής ανοχής για να αποτρέψουν επιθέσεις σε εμπορικά πλοία και ναυτικούς στην Ερυθρά Θάλασσα και οπουδήποτε στον κόσμο».

Ενώσεις που προέρχονται από τον Καναδά, το Μπαγκλαντές, τη Βραζιλία, την Πορτογαλία, την Αφρική, την Ινδία, την Ταϊβάν και την Πολωνία εκπροσωπούνται στη λίστα.

Οι ΗΠΑ διεξάγουν την Επιχείρηση Prosperity Guardian ως αμυντική επιχείρηση στην Ερυθρά Θάλασσα με περισσότερες από 20 χώρες να παρέχουν υποστήριξη. Αξιωματούχοι άμυνας είπαν στο CNBC ότι τέσσερα έως οκτώ σκάφη του συνασπισμού παρακολουθούν τα ύδατα ανά πάσα στιγμή.

Διαβάστε  Άσκηση «GORDIAN KNOT 2022»

Έως και το 30% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ και η τρέχουσα εκτροπή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, συνολικά 80 δισεκατομμύρια δολάρια σε φορτίο μέχρι σήμερα, προσθέτει δύο έως τρεις εβδομάδες σε χρόνο ταξιδιού, καθώς και «εκατοντάδες χιλιάδες» σε πρόσθετο καύσιμο και το κόστος εργασίας, αναφέρει η επιστολή. Πέρα από το οικονομικό κόστος, αναμένονται συμφόρηση λιμανιών, ελλείψεις εξοπλισμού και αυξήσεις ναυτιλιακών τιμών.

«Αυτή η εναλλακτική διαδρομή γίνεται ακόμη πιο δύσκολη κατά τους χειμερινούς μήνες του Νοτίου Ημισφαιρίου», σημείωσε ο Matthijs Crietee, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ένδυσης, σε δήλωση που συνοδεύει τη δημοσιοποίηση της επιστολής.

Σύμφωνα με τους εμπορικούς ομίλους, οι ναυτιλιακές λωρίδες στην άλλη άκρη του κόσμου από την Ερυθρά Θάλασσα «αρχίζουν να επηρεάζονται αρνητικά», με ζητήματα κόστους και χωρητικότητας που είναι «ανυπολόγιστα».

Οι ναύλοι αυξήθηκαν απότομα εν μέσω επιθέσεων των Χούτι και οι περισσότεροι μεγάλοι αερομεταφορείς ωκεανών έχουν εκτραπεί προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, αλλά υπάρχουν πρόσφατα σημάδια ότι ο ξαφνικός πληθωρισμός στη ναυτιλία μπορεί να έχει ήδη κορυφωθεί. Οι διευθύνοντες σύμβουλοι της ναυτιλίας σημειώνουν ότι ο κλάδος αντιμετωπίζει την πλεονάζουσα χωρητικότητα των πλοίων που προκαλείται από την έκρηξη του Covid και τα οικονομικά του κλάδου παραμένουν προκλητικά εν μέσω διαταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα.

Η επιστολή αναφερόταν επίσης στην ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά, η οποία έχει επιβαρύνει την παράδοση ασιατικών αγαθών στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ.

Οι εκτροπές στην Ερυθρά Θάλασσα, αναφέρει η επιστολή, είναι «ένα παγκόσμιο πρόβλημα που απαιτεί τη συμμετοχή και την υποστήριξη όλων των εθνών που βασίζονται στο παγκόσμιο εμπόριο».

Διαβάστε  Ο ΥΦΕΘΑ Νικόλαος Χαρδαλιάς ανακοίνωσε την παραχώρηση μέρους του πρώην Στρατοπέδου «ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΥ» για την κατασκευή του νέου Ογκολογικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.