Οι μυστικές πτήσεις επιτήρησης παρακολουθούν στενά τη Ρωσία και την Ουκρανία

ΣΕ ΕΝΑ AWACS ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ — Μακριά, Ουκρανία, παλεύει για την επιβίωσή του. Βλέποντας από εδώ ψηλά, στο πιλοτήριο ενός αεροπλάνου επιτήρησης της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας που πετά πάνω από τη γειτονική Ρουμανία, τα σκονισμένα από το χιόνι τοπία φαίνονται απατηλά ειρηνικά.

Οι νεκροί από ο πόλεμος της Ρωσίαςοι κατεστραμμένες πόλεις της Ουκρανίας και τα διαλυμένα πεδία μάχης, δεν είναι ορατά με γυμνό μάτι μέσα από τα σύννεφα.

Αλλά οι Γάλλοι στρατιωτικοί τεχνικοί που οδηγούν πιο πίσω στο αεροσκάφος, παρακολουθώντας οθόνες που εμφανίζουν τη λέξη «μυστικό» όταν είναι σε αδράνεια, έχουν πολύ πιο διεισδυτική θέα. Με ένα ισχυρό ραντάρ που περιστρέφεται έξι φορές κάθε λεπτό στην άτρακτο και ένα γεμάτο εξοπλισμό επιτήρησης, το αεροπλάνο μπορεί να εντοπίσει εκτοξεύσεις πυραύλων, αερομεταφερόμενους βομβαρδισμούς και άλλες στρατιωτικές δραστηριότητες σε η σύγκρουση.

Ως το δεύτερο επέτειος της Ρωσίας 24 Φεβρουαρίου 2022, η εισβολή στην Ουκρανία πλησιάζει, το Associated Press απέκτησε σπάνια και αποκλειστική πρόσβαση στο γιγάντιο αεροσκάφος προειδοποίησης και ελέγχου αερομεταφερόμενου συστήματος ή AWACS. Με 26 στρατιωτικό προσωπικό και έναν δημοσιογράφο του AP, πέταξε μια αποστολή αναγνώρισης 10 ωρών από την κεντρική Γαλλία στον ρουμανικό εναέριο χώρο και πίσω, κοιτάζοντας με ηλεκτρονικά μάτια στη νότια Ουκρανία και τη Μαύρη Θάλασσα για να Ρωσοκρατούμενη Κριμαία και πέρα.

Κυκλοφορώντας με αυτόματο πιλότο στα 34.000 πόδια (10 χιλιόμετρα), το αεροπλάνο με ένα περήφανο κόκορα ζωγραφισμένο στην ουρά του τροφοδότησε πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σε επίγειους διοικητές.

Η αποστολή του για το ΝΑΤΟ στην ανατολική πλευρά της στρατιωτικής συμμαχίας των 31 εθνών επίσης, στην πραγματικότητα, τράβηξε μια γραμμή ευρωπαϊκούς ουρανούς.

Η παρατεταμένη παρουσία του αεροπλάνου ψηλά πάνω από την ανατολική Ρουμανία —βλέποντας και βλέποντας επίσης από τις ρωσικές δυνάμεις— σηματοδότησε πόσο έντονα παρακολουθεί το ΝΑΤΟ τα σύνορά του και η Ρωσία, έτοιμη εάν χρειαστεί να δράσει εάν η ρωσική επιθετικότητα απειλήσει να επεκταθεί πέρα ​​από την Ουκρανία.

Ασπίδες για το ΝΑΤΟ, κομμάτια της ιστορίας της αεροπορίας

Οι τακτικές πτήσεις επιτήρησης, μαζί με περιπολίες μαχητικών, ραντάρ εδάφους, μπαταρίες πυραύλων και άλλο υλικό που έχει στη διάθεση του ΝΑΤΟ, αποτελούν αυτό που ο διοικητής της γαλλικής μοίρας AWACS περιέγραψε ως «ασπίδα» έναντι κάθε πιθανής διάχυσης.

«Ο απώτερος στόχος είναι, φυσικά, καμία σύγκρουση και αποτροπή», είπε ο διοικητής, ένας αντισυνταγματάρχης ονόματι Ρίτσαρντ. Λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια της Γαλλίας, το AP μπόρεσε να αναγνωρίσει τον ίδιο και το άλλο στρατιωτικό προσωπικό μόνο με τους βαθμούς και τα ονόματά τους.

«Πρέπει να δείξουμε ότι έχουμε την ασπίδα, να δείξουμε στις άλλες χώρες ότι το ΝΑΤΟ είναι συλλογική άμυνα», συνέχισε. «Έχουμε την ικανότητα να ανιχνεύουμε παντού. Και δεν είμαστε εδώ για σύγκρουση. Είμαστε εδώ για να δείξουμε ότι είμαστε παρόντες και έτοιμοι».

Τα τέσσερα AWACS της Γαλλίας συγκαταλέγονται σε μια ποικιλία αεροσκαφών επιτήρησης, συμπεριλαμβανομένων μη επανδρωμένων μη επανδρωμένων UAV, που συγκεντρώνουν πληροφορίες για το ΝΑΤΟ και τα κράτη μέλη του. Ο Αντισυνταγματάρχης Richard είπε ότι τα γαλλικά AWACS τύπου E-3F βλέπουν εκατοντάδες χιλιόμετρα (μίλια) με τους χαρακτηριστικούς ασπρόμαυρους θόλους ραντάρ στον τελευταίο όροφο, αν και δεν θα ήταν ακριβής.

Τα E-3 είναι τροποποιημένα Boeing 707. Το 707 πέταξε για πρώτη φορά το 1957, αλλά σταμάτησε να μεταφέρει επιβάτες εμπορικά το 2013, επομένως τα E-3 είναι επίσης ιπτάμενα παραδείγματα της ιστορίας της αεροπορίας.

«Μπορούμε να εντοπίσουμε αεροσκάφη, μπορούμε να ανιχνεύσουμε UAV, μπορούμε να εντοπίσουμε πυραύλους και μπορούμε να εντοπίσουμε πλοία. Αυτό ισχύει, σίγουρα, στην Ουκρανία, ειδικά όταν βρισκόμαστε στα σύνορα», είπε ο αντισυνταγματάρχης Ρίτσαρντ.

Διαβάστε  Η Νίκι Χέιλι επικρίνει τον Τραμπ επειδή προσπάθησε να τορπιλίσει τη συνοριακή συμφωνία του Κογκρέσου

Καθώς το αεροπλάνο περιπλανιόταν και σάρωνε, το πλήρωμα εντόπισε α μακρινά ρωσικά AWACS πάνω από την Αζοφική Θάλασσα, πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά στην ανατολική πλευρά της χερσονήσου της Κριμαίας. Το ρωσικό αεροσκάφος φαινομενικά εντόπισε επίσης τα γαλλικά AWACS: Αισθητήρες κατά μήκος της ατράκτου έπιασαν ρωσικά σήματα ραντάρ.

«Ξέρουμε ότι μας βλέπουν, ξέρουν ότι τους βλέπουμε. Ας πούμε ότι είναι κάποιου είδους διάλογος μεταξύ αυτών και εμάς», είπε ο Γάλλος συγκυβερνήτης, Ταγματάρχης Romain.

AWACS με γεράκι μάτια σε κλήση για την προστασία των Ολυμπιακών Αγώνων

Το ΝΑΤΟ έχει επίσης δικό του στόλο 14 AWACS, επίσης Ε-3. Μπορούν να εντοπίσουν στόχους που πετούν χαμηλά σε απόσταση 400 χιλιομέτρων (250 μίλια) και στόχους υψηλότερης πτήσης άλλα 120 χιλιόμετρα (75 μίλια) πέρα ​​από αυτό, λέει η συμμαχία. Λέει ότι ένα AWACS μπορεί να επιτηρεί μια περιοχή του μεγέθους της Πολωνίας. τρία μπορούν να καλύπτουν όλη την κεντρική Ευρώπη.

Με δυνατότητα πτήσης για 12 ώρες χωρίς ανεφοδιασμό, τα γαλλικά AWACS δεν περιορίζονται σε αποστολές επιτήρησης, επικοινωνιών και ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας για το ΝΑΤΟ. Αναμένουν να αναπτυχθούν ως μέρος της μαζικής επιχείρησης ασφαλείας για Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού, παρέχοντας πρόσθετη επιτήρηση με ραντάρ με αυτό που ο Αντισυνταγματάρχης Ρίτσαρντ αποκαλούσε «Θεού μάτι».

Οι Ρώσοι πιλότοι έχουν κατά καιρούς ξεκαθαρίσει ότι δεν τους αρέσει να τους παρακολουθούν.

Το 2022, ένα ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος εκτόξευσε έναν πύραυλο κοντά σε ένα αεροσκάφος παρακολούθησης RC-135 Rivet Joint της βρετανικής αεροπορίας που πετούσε στον διεθνή εναέριο χώρο πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα. είπε η βρετανική κυβέρνηση. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ κυκλοφόρησε βίντεο τον Μάρτιο του 2023 ενός ρωσικού μαχητικού αεροσκάφους που πέταξε καύσιμα σε α Μη επανδρωμένο αεροσκάφος επιτήρησης της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ. Το drone συνετρίβη στη Μαύρη Θάλασσα.

Διαβάστε  Ο αρχηγός του αμερικανικού στρατού θέλει τρεις μονάδες ειδικής ομάδας πολλαπλών τομέων στον Ειρηνικό

Τα Rivet Joints είναι ιδιαίτερα ικανά κατασκοπευτικά αεροπλάνα και οι ρωσικές αρχές «μισούν πραγματικά» την ικανότητά τους να κατασκοπεύουν τον πόλεμο στην Ουκρανία, δήλωσε ο Τζάστιν Μπρονκ, ερευνητής στο αμυντικό think tank Royal United Services Institute στο Λονδίνο.

Εκτός από τη συλλογή «πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο που θεωρητικά θα μπορούσαν να μοιραστούν με Ουκρανούς εταίρους», τα αεροπλάνα παρέχουν επίσης «φανταστική» εικόνα για το «πώς οι ρωσικές δυνάμεις λειτουργούν πραγματικά σε έναν πραγματικό πόλεμο», είπε ο Μπρονκ σε τηλεφωνική συνέντευξη.

«Οπότε, φυσικά, οι Ρώσοι είναι εξαγριωμένοι», είπε.

Στους ουρανούς, τακτικές συναντήσεις

Το ΝΑΤΟ επίσης ανακατεύει μαχητικά αεροσκάφη για την κάλυψη των ρωσικών πτήσεων. Λέει ότι τα συμμαχικά αεροσκάφη ανέβηκαν στον ουρανό περισσότερες από 500 φορές το 2022 για να αναχαιτίσουν ρωσικά αεροσκάφη που έσπευσαν κοντά στον εναέριο χώρο του ΝΑΤΟ. Ο αριθμός τέτοιων συναντήσεων μειώθηκε σε περισσότερες από 300 το 2023, σύμφωνα με τη συμμαχία που εδρεύει στις Βρυξέλλες.

Η ενίσχυση της ουκρανικής αντιαεροπορικής άμυνας με δυτικά όπλα μπορεί να εξηγήσει εν μέρει τη μείωση, με τις καταρρίψεις φαινομενικά να κάνουν τους Ρώσους πιλότους πιο επιφυλακτικούς. Το ΝΑΤΟ παρατήρησε μειωμένη δραστηριότητα από επανδρωμένες ρωσικές πτήσεις πάνω από τη δυτική Μαύρη Θάλασσα πέρυσι. Το ΝΑΤΟ λέει ότι «η συντριπτική πλειονότητα των εναέριων συναντήσεων μεταξύ του ΝΑΤΟ και των ρωσικών αεροσκαφών ήταν ασφαλείς και επαγγελματικές» και ότι οι ρωσικές εισβολές στον εναέριο χώρο του ΝΑΤΟ ήταν σπάνιες και γενικά σύντομες.

Στη γαλλική πτήση, ο συγκυβερνήτης, Ταγματάρχης Ρομέν, είπε ότι τα ρωσικά αεροπλάνα δεν έχουν αναχαιτίσει ένα γαλλικό AWACS «εδώ και πολύ καιρό» και ότι αν το έκαναν, οι Γάλλοι πιλότοι θα προσπαθούσαν να εκτονώσουν οποιαδήποτε ένταση.

«Οι εντολές μας είναι να είμαστε, ας πούμε, παθητικές», είπε. «Για έναν πολίτη, ας πούμε «ευγενικό».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.