Κατασκοπευτικά αεροπλάνα επίδειξης καταγράφουν σχεδόν 1.000 εξόδους στην Ευρώπη και τον Ειρηνικό

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ — Τα νεότερα κατασκοπευτικά αεροσκάφη του αμερικανικού στρατού έχουν καταγράψει τώρα σχεδόν 1.000 εξόδους στα θέατρα της Ευρώπης και του Ινδο-Ειρηνικού και δύο ακόμη αεροσκάφη επίδειξης αναμένεται να αναπτυχθούν το 2024, σύμφωνα με τον Brig. Ο στρατηγός Ed Barker, διευθυντής προγράμματος της υπηρεσίας για την Πληροφορία, τον Ηλεκτρονικό Πόλεμο και τους Αισθητήρες.

Η υπηρεσία κατασκεύασε τα δύο εναέρια αεροσκάφη επίδειξης πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης – γνωστά ως Artemis and Ares – για να δοκιμάσει τις δυνατότητες που θα χρειαστεί η υπηρεσία για έναν εκσυγχρονισμένο στόλο ISR σταθερής πτέρυγας. Ο Μπάρκερ είπε στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια ενημέρωσης στις 5 Δεκεμβρίου ότι το αεροσκάφος γεφυρώνει ένα επιχειρησιακό κενό καθώς η υπηρεσία αρχίζει να εκχωρεί μερικά από τα κληροδοτημένα αεροσκάφη της ISR.

Ο στρατός ανανεώνει τα οπλοστάσια εναέριας αναγνώρισης και ηλεκτρονικού πολέμου και απομακρύνεται από τα γηρασμένα αεροσκάφη Guardrail turboprop για να προετοιμαστεί καλύτερα για πιθανή μεγάλης κλίμακας σύγκρουση με τη Ρωσία και την Κίνα. Η υπηρεσία θέλει ένα αεροπλάνο με πολύ μεγαλύτερη διάρκεια και ταχύτητα και χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου που μπορεί να βλέπει, να ανιχνεύει και να στοχεύει απειλές από μεγαλύτερες αποστάσεις.

Η Άρτεμις έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 600 εξόδους για την υποστήριξη των επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Διοίκησης των ΗΠΑ και ο Άρης έχει πραγματοποιήσει 300 εξόδους στον Ινδο-Ειρηνικό, είπε ο Μπάρκερ.

Το Artemis — ή Σύστημα Πληροφοριών Πολλαπλών Αποστολών Aerial Reconnaissance and Targeting Exploitation — πετάει στο ευρωπαϊκό θέατρο για σχεδόν τρία χρόνια. Ο Στρατός το 2019 ανέθεσε σύμβαση στην HII και στη συνέχεια η εταιρεία ανέθεσε μια υπεργολαβία στη Leidos για να κατασκευάσει το Artemis χρησιμοποιώντας ένα αεροσκάφος Bombardier Challenger 650.

Διαβάστε  Οι δύσκολες προσαρμογές του E-7 περιπλέκουν τις διαπραγματεύσεις της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ και της Boeing

Το άλλο αεροσκάφος, που ονομάζεται Ares — ή Σύστημα Αερομεταφερόμενης Αναγνώρισης και Ηλεκτρονικού Πολέμου — αναπτύχθηκε στον Ειρηνικό τον Απρίλιο του 2022. Ο Στρατός ανέθεσε σύμβαση στην Alion Science and Technology, η οποία τώρα ανήκει στο HII. Η Alion ανέθεσε υπεργολαβία στην L3Harris Technologies τον Νοέμβριο του 2020 για την κατασκευή και πτήση του αεροσκάφους. Το Ares βασίζεται σε ένα αεροσκάφος Bombardier Global Express 6500.

Το Ares είναι μια μεγαλύτερη πλατφόρμα από την Artemis και παρέχει στον Στρατό μεγαλύτερες αποστάσεις και υψηλότερα υψόμετρα – βασικές δυνατότητες για την περιοχή του Ειρηνικού.

Τα πακέτα αισθητήρων στο Artemis και το Ares διαφέρουν, αλλά και τα δύο διαθέτουν αισθητήρες ηλεκτρονικών, επικοινωνιών και νοημοσύνης σημάτων.

Δύο επιπλέον αεροσκάφη — Athena-R και Athena-S — θα ενταχθούν στη δύναμη και θα αναπτυχθούν το 2024, σημείωσε ο Barker.

Ο Στρατός επέλεξε ένα ζευγάρι εταιρειών για να παραδώσει αεροσκάφη με κατασκοπευτικές τεχνολογίες για να προωθήσει τα σχέδια στόχευσης μεγάλης εμβέλειας. MAG Aerospace και L3Harris Technologies τον Αύγουστο δήλωσαν ότι θα εξοπλίσουν μαζί αεροσκάφη Bombardier Global 6500 με ένα μπλοκ αισθητήρων ISR για την επιχείρηση Theatre Level High Altitude Expeditionary Next Airborne ISR-Radar ή Athena-R της υπηρεσίας.

Η επιλεγμένη υπηρεσία Η Σιέρα Νεβάδα να παρέχει το RAPCON-X της, βασισμένο σε ένα μετασκευασμένο επιχειρηματικό τζετ Bombardier, για το έργο της Athena-Signals Intelligence, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας στις 14 Νοεμβρίου.

Διαβάστε  Signal: Η BAE Systems πρωτοστατεί στις ναυπηγικές δεξιότητες με ακαδημία 12 εκατομμυρίων λιρών στη Γλασκώβη

Όλα αυτά τα πρωτότυπα προγράμματα θα ενημερώσουν το Σύστημα Ανίχνευσης και Εκμετάλλευσης Υψηλής Ακρίβειας του Στρατού, γνωστό ως HADES. Ο κλάδος εξαγοράς του Στρατού ενέκρινε πρόσφατα τη μεταφορά του τζετ υψηλής ταχύτητας HADES σε μια φάση ταχείας κατασκευής πρωτοτύπων, είπε ο Barker.

Η πρώτη φάση του προγράμματος HADES θα περιλαμβάνει δύο διαφορετικά αεροσκάφη με διαφορετικά πακέτα αισθητήρων. «Ο στόχος είναι να δείξουμε την ευέλικτη πτυχή των ίδιων των δυνατοτήτων και επίσης να κατανοήσουμε το καλύτερο της φυλής που θέλουμε να επιδιώξουμε από την άποψη της παραγωγής», σημείωσε ο Barker.

Το Πρόγραμμα Executive Office Aviation αναλαμβάνει την ηγεσία της σύμβασης για το πρόγραμμα HADES, πρόσθεσε, ενώ η PEO IEW&S θα εργαστεί για την απόκτηση ωφέλιμου φορτίου για πλατφόρμες που έχουν επιλεγεί για το πρόγραμμα.

«Θα ψάξουμε να αποκτήσουμε ραντάρ, [electronic intelligence]και [communications intelligence] αισθητήρες για να υποστηρίξουν το πρωτότυπο για το HADES», είπε ο Barker. «Ψάχνουμε ευκαιρίες να εξετάσουμε τους υπάρχοντες αισθητήρες. Υπάρχει τρόπος να μεγιστοποιήσετε αυτές τις δυνατότητες; Προφανώς, με το HADES, θα πετάμε λίγο υψηλότερα και μεγαλύτερες αποστάσεις, οπότε πρέπει να το γνωρίζουμε από φυσική άποψη.»

Τον Σεπτέμβριο του 2022 ο Στρατός βράβευσε Συμβάσεις L3Harris και Raytheon Applied Signal Technology για την ανάπτυξη αισθητήρων για το HADES.

Ήδη, τουλάχιστον μία ομάδα έχει σχηματιστεί ενόψει του διαγωνισμού του προγράμματος HADES. Οι L3Harris, Leidos και MAG Aerospace ανακοίνωσαν τον Οκτώβριο ότι συνεργάζονται για την προσπάθεια.

Ο Colin Demarest συνέβαλε σε αυτήν την έκθεση.

Η Jen Judson είναι μια βραβευμένη δημοσιογράφος που καλύπτει τον πόλεμο της ξηράς για το Defense News. Έχει επίσης εργαστεί για το Politico και το Inside Defense. Κατέχει μεταπτυχιακό στη δημοσιογραφία από το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης και πτυχίο Bachelor of Arts από το Kenyon College.

Διαβάστε  Ο Τραμπ θα αποχωρήσει από το ΝΑΤΟ, λέει η Χίλαρι Κλίντον, καθώς αυξάνεται η ανησυχία για τη δέσμευση των ΗΠΑ στη συμμαχία

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.