Η Saab αποκαλύπτει θερμοκοιτίδα τεχνολογίας που χρησιμοποιεί το Enforcer 3 ως κρεβάτι δοκιμής

ΣΑΝ ΝΤΙΕΓΚΟ — Όταν το Combat Boat 90 της Saab τέθηκε για πρώτη φορά σε υπηρεσία με το Σουηδικό Ναυτικό το 1991, ήταν ένα πλήρως χειροκίνητο σκάφος — ένα αμφίβιο σκάφος προσγείωσης με πλήρωμα σχεδιασμένο για επιχειρήσεις υψηλής ταχύτητας.

Σήμερα, η πλατφόρμα διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στο όραμα της εταιρείας για γρήγορες δοκιμές και ανάπτυξη αυτόνομων και ψηφιακών τεχνολογιών για τον αμερικανικό στρατό.

Η Saab έχει πειραματιστεί εδώ και αρκετά χρόνια με μια παραλλαγή του CB90 που ονομάζεται Enforcer 3, εξοπλίζοντάς το με συστήματα πλοήγησης και επικοινωνίας και αισθητήρες νοημοσύνης, επιτήρησης και αναγνώρισης. Κλειδί για τη μεταμόρφωσή του ήταν η μετατροπή σε ένα πλήρως χωρίς πλήρωμα σύστημα.

Η θυγατρική της εταιρείας στις ΗΠΑ ανακοίνωσε στις 23 Απριλίου ότι σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το Enforcer 3 ως δοκιμαστικό κρεβάτι για μια νέα θερμοκοιτίδα τεχνολογίας, που ονομάζεται Skapa, που στα σουηδικά σημαίνει «δημιουργώ». Με έδρα το Σαν Ντιέγκο, νότια της Silicon Valley και έδρα πολλαπλών ναυτικών εγκαταστάσεων, ο στόχος είναι να αποτελέσει μια λεωφόρο για συνεργασία με στρατιωτικές μονάδες που αναζητούν νέες δυνατότητες και νεοφυείς επιχειρήσεις που χρειάζονται μια πλατφόρμα για να δοκιμάσουν την τεχνολογία τους.

Ο Erik Smith, Διευθύνων Σύμβουλος του αμερικανικού υποκαταστήματος της Saab, είπε στο C4ISRNET ότι το όραμα για το Skapa καθοδηγείται τόσο από τον ρυθμό της τεχνολογικής ανάπτυξης όσο και από τις αυξανόμενες απειλές από τους αντιπάλους των ΗΠΑ. Η εστίαση της θερμοκοιτίδας στα συστήματα χωρίς πλήρωμα και την τεχνητή νοημοσύνη έρχεται καθώς το Υπουργείο Άμυνας προσπαθεί να αυξήσει το απόθεμά του σε αξιόπιστα drones μέσω προγραμμάτων όπως το Replicator και να εισαγάγει πρόσθετο αυτόνομο υλικό στις ένοπλες υπηρεσίες.

Διαβάστε  Η Ελλάδα συνεχίζει τον εκσυγχρονισμό ελικοπτέρων με αγορά UH-60M

«Αυτό που κάναμε εδώ με το Skapa είναι να δημιουργήσουμε έναν επιταχυντή, ένα εργαστήριο όπου οι τελικοί μας χρήστες μπορούν να έρθουν κατευθείαν εδώ με τα προβλήματά τους και μπορούμε να εργαστούμε μαζί τους σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να επιβαρύνουμε ορισμένες από τις παραδοσιακές διαδικασίες και τη γραφειοκρατία που μερικές φορές μπορεί να τυλιχθεί μέσα», Σμιθ είπε σε συνέντευξη της 24ης Απριλίου στο γραφείο της εταιρείας στο Σαν Ντιέγκο.

Αν και δεν είναι ασυνήθιστο για αμυντικές εταιρείες να δημιουργούν κόμβους που προορίζονται για την ωρίμανση της τεχνολογίας που μπορεί να χρειαστεί ο στρατός στο μέλλον, ο Smith είπε ότι η εστίαση του Skapa είναι στις βραχυπρόθεσμες και γρήγορα εξελισσόμενες απαιτήσεις του Υπουργείου Άμυνας.

«Προσπαθούμε να αποκτήσουμε ικανότητα στον στόλο σε μήνες», είπε. “Λοιπόν, παίρνουμε πολλή υπάρχουσα τεχνολογία και δυνατότητες από όλη τη Silicon Valley, από τη βιομηχανία, από το δικό μας χαρτοφυλάκιο και λέμε, “Πώς μπορούμε να το συνδυάσουμε και να αποκτήσουμε διαφοροποιημένη ικανότητα στον στόλο γρηγορότερα;”

Ο Smith είπε ότι η δημιουργία ενός επιταχυντή όπως ο Skapa έχει νόημα για τη Saab, του οποίου το αμυντικό χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει μαχητικά αεροσκάφη και υποβρύχια μαζί με όπλα, αισθητήρες και συστήματα ενεργοποίησης. Η εταιρεία τα τελευταία χρόνια απέκτησε τα CrowdAI και BlueBear Systems, επεκτείνοντας το αποτύπωμά της στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης και της προσομοίωσης.

Η Skapa θα επικεντρωθεί σε τρεις τομείς: ναυτική αυτονομία, ψηφιακή τεχνολογία και τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και ευαισθητοποίηση στον τομέα της θάλασσας. Ο Smith αρνήθηκε να πει πόσα χρήματα έχει επενδύσει η Saab στη θερμοκοιτίδα και αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες για το μέγεθος της ομάδας, αλλά ο επικεφαλής της Skapa, Chief Strategy Officer Michael Brasseur, τη χαρακτήρισε ως μια «μικρή, ευέλικτη» ομάδα έτοιμη για ανάπτυξη.

Διαβάστε  Οι νομοθέτες απαιτούν από τον στρατό να δικαιολογήσει την καταδίωξη νέου επιθετικού ελικοπτέρου

Ο Brasseur, πρώην συνοδός της Task Force 59 του Πολεμικού Ναυτικού, είπε στο C4ISRNET ότι το Enforcer 3 θα παράσχει μια «εξέδρα εκτόξευσης» για πολλές από τις ιδέες και τα προϊόντα της θερμοκοιτίδας.

Από αυτό το καλοκαίρι, η Saab σχεδιάζει να αρχίσει να δοκιμάζει νέες δυνατότητες στο Enforcer 3, συμπεριλαμβανομένων πακέτων όπλων που θα λειτουργούν παράλληλα με τους αισθητήρες ISR της. Ελπίζει επίσης να αναπτύξει το σκάφος σε επερχόμενες στρατιωτικές ασκήσεις, συμπεριλαμβανομένου του διεθνούς Rim of the Pacific και μιας εκδήλωσης του ΝΑΤΟ που ονομάζεται Robotic Experimentation and Prototyping with Maritime Unmanned Systems.

Η Saab εργάζεται επίσης ενεργά για να συνεργαστεί με εταιρείες τεχνολογίας που ενδιαφέρονται για το Enforcer 3, σύμφωνα με τον Brasseur. Στη συνέχεια, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι το σκάφος χρησιμεύει ως βάση για μικρότερα drones που δεν έχουν σχεδιαστεί για να επιβιώνουν στη θάλασσα ή ως αυτόνομη ραχοκοκαλιά ενός σμήνους.

Η εταιρεία θα μπορούσε επίσης να προσφέρει το κιτ της πλατφόρμας, συμπεριλαμβανομένου του πακέτου αυτονομίας, σε πελάτες που θέλουν να το ενσωματώσουν στα δικά τους συστήματα.

«Δεν υπάρχει λόγος να μην μπορείτε να πάρετε μια ικανότητα από έναν συνεργάτη ή από έναν συνεργάτη εσωτερικά στη Saabεπίδειξτε το [Enforcer] και στη συνέχεια έχουμε μια άλλη πλατφόρμα που έχει το σωστό φάκελο και τις απαιτήσεις για να μπορέσει να φιλοξενήσει αυτή τη δυνατότητα», είπε ο Smith. “Είναι εδώ για να κάνει και τα δύο.”

Η Courtney Albon είναι ο δημοσιογράφος του C4ISRNET για το διάστημα και την αναδυόμενη τεχνολογία. Καλύπτει τον αμερικανικό στρατό από το 2012, με επίκεντρο την Πολεμική Αεροπορία και τη Διαστημική Δύναμη. Έχει αναφερθεί σε μερικές από τις πιο σημαντικές προκλήσεις απόκτησης, προϋπολογισμού και πολιτικής του Υπουργείου Άμυνας.

Διαβάστε  Ο στρατός των ΗΠΑ θα προσαρμόσει τα μακροπρόθεσμα παρεμβολές για τα θέατρα της Ευρώπης και του Ινδο-Ειρηνικού

Ο Colin Demarest είναι ρεπόρτερ στο C4ISRNET, όπου καλύπτει στρατιωτικά δίκτυα, κυβερνοχώρο και πληροφορική. Ο Κόλιν κάλυψε προηγουμένως το Υπουργείο Ενέργειας και την Εθνική Διοίκηση Πυρηνικής Ασφάλειας – συγκεκριμένα την εκκαθάριση του Ψυχρού Πολέμου και την ανάπτυξη πυρηνικών όπλων – για μια καθημερινή εφημερίδα στη Νότια Καρολίνα. Ο Colin είναι επίσης βραβευμένος φωτογράφος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.