Ο Bell και ο Leonardo θα συνεργαστούν σε ελικόπτερα tiltrotor

ΡΩΜΗ — Ο Bell και ο Leonardo πρόκειται να συνεργαστούν για τα ελικόπτερα tiltrotor, 13 χρόνια αφότου διέκοψαν τη συνεργασία τους για την τότε νεοφυή τεχνολογία.

Οι εταιρείες των ΗΠΑ και της Ιταλίας υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης για την «αξιολόγηση των ευκαιριών συνεργασίας στον τομέα της τεχνολογίας tiltrotor», ανέφεραν σε δήλωσή τους την Πέμπτη.

Αυτή η συνεργασία θα ξεκινήσει σοβαρά με μια μελέτη ιδέας για την ικανότητα Rotorcraft Next Generation του NATO, όπου ο Leonardo θα αναλάβει την ηγεσία μιας πρότασης αρχιτεκτονικής tiltrotor με την Textron’s Bell να υποστηρίζει, ανέφεραν οι εταιρείες.

Η συμφωνία ακολουθεί μια μακρά συνεργασία μεταξύ των εταιρειών στο πρόγραμμα tiltrotor BA609, η οποία έληξε το 2011 όταν η Bell αποχώρησε, αφήνοντας τον Leonardo – τότε γνωστό ως Finmeccanica – να συνεχίσει την προσπάθεια.

Ο Bell κέρδισε το πρόγραμμα Future Long-Range Assault Aircraft των ΗΠΑ το 2022 με το tiltrotor V-280, ενώ ο Leonardo έχει διατηρήσει την πίστη του στο BA609, τώρα γνωστό ως AW609, αν και κινείται αργά με την ανάπτυξη. Οι αξιωματούχοι ανέφεραν ως λόγο την έλλειψη μετρητών από την κυβέρνηση.

Με στόχο το 2025 για πιστοποίηση για το tiltrotor του, οι αξιωματούχοι της Leonardo ήταν λιγότερο από ενθουσιώδεις όταν η ιταλική Πολεμική Αεροπορία τους ενθάρρυνε να συνεργαστούν με τη Lockheed Martin και τη Boeing στο ελικόπτερο με ομοαξονικό ρότορα Defiant-X.

Όταν το Defiant ηττήθηκε στον διαγωνισμό FLRAA από τον tiltrotor του Bell, οι αξιωματούχοι του Leonardo ένιωσαν δικαιωμένοι να τηρήσουν την τεχνολογία tiltrotor.

«Τώρα είμαστε η μόνη ευρωπαϊκή εταιρεία με tiltrotor κοντά στην πιστοποίηση, κυρίως για πολιτική εφαρμογή, αλλά που μπορεί να μετατραπεί σε στρατιωτικές εφαρμογές», δήλωσε την Πέμπτη ο Διευθύνων Σύμβουλος της Leonardo, Roberto Cingolani.

Διαβάστε  Signal: Η BAE Systems πρωτοστατεί στις ναυπηγικές δεξιότητες με ακαδημία 12 εκατομμυρίων λιρών στη Γλασκώβη

Η Cingolani μίλησε κατά τη διάρκεια παρουσίασης των προκαταρκτικών αποτελεσμάτων της Leonardo για το 2023, η οποία έδειξε ότι παρέδωσε 185 ελικόπτερα κατά τη διάρκεια του έτους, από 149 το 2022. Οι παραγγελίες ηλεκτρονικών αυξήθηκαν κατά 15,9%, αυξημένες από τις παραγγελίες από το Ηνωμένο Βασίλειο για νέα ραντάρ MK2 για το Eurofight .

Η μονάδα DRS της Leonardo στις ΗΠΑ σημείωσε αύξηση 4,9% στα 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα συνολικά έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν 3,9% στα 15,3 δισεκατομμύρια ευρώ (16,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).

Στην παρουσίαση, ο Cingolani είπε ότι οι συνομιλίες ξεκίνησαν ξανά με τη γερμανική εταιρεία ηλεκτρονικών ειδών Hensoldt για μια κοινή επιχείρηση. Η Leonardo αγόρασε μερίδιο 25,1% στην εταιρεία το 2021, αλλά αρνήθηκε να συμμετάσχει σε μια αύξηση κεφαλαίου τον Δεκέμβριο και είδε το μερίδιό της στην εταιρεία να πέφτει στο 22,8%, προκαλώντας υποδείξεις ότι το ενδιαφέρον της για τη δέσμευση εξασθενούσε.

«Δεν συμμετείχαμε στην αύξηση κεφαλαίου επειδή η γερμανική κυβέρνηση και η προηγούμενη ανώτατη διοίκηση της Hensoldt δεν είπαν ξεκάθαρα εάν η πιθανότητα μιας συμμαχίας ή κοινοπραξίας Leonardo-Hensoldt ήταν ακόμα ανοιχτή», δήλωσε ο Cingolani.

«Πριν από λίγες εβδομάδες ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Hensoldt ήρθε στη Ρώμη και είχαμε μια μακρά και εποικοδομητική συζήτηση και μου είπε ότι επανεξετάζουν μια κοινοπραξία», πρόσθεσε ο Cingolani. «Τώρα μελετάμε τι μπορούμε να κάνουμε μαζί».

Ο Τομ Κίνγκτον είναι ο ανταποκριτής του Defense News στην Ιταλία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.